… γράφει ο δαιμόνιος ερευνητής Στρατής Θεοφίλου!
Έχουμε αναγνωρίσει άπειρες προσωπικότητες των τεχνών, ως λάτρεις της ζωής και του ωραίου, αλλά επίσης και του πιο ωραίου της ζωής πλάσμα, της γάτας. Αν θα μπορούσε όμως κανείς να αναφέρει ένα όνομα, σου έρχεται αυτόματα το όνομα που στη ρίζα του είναι το ίδιο με αυτό των αιλουροειδών. Φελίνι, Φεντερίκο Φελίνι όνομα και πράμα.
Η λέξη σε πολλές γλώσσες, σημαίνει το είδος των αίλουρων. Και δεν είναι τυχαίο, μα καθόλου. Αν θα δείτε τις ταινίες του, εκεί σε όλες, μα σε όλες υπάρχει και μια γάτα σε κάποια σκηνή. Απ τα παιδικά του χρόνια, διαβάζοντας την βιογραφία του, υπήρχαν οι γάτες. Της αγάπησε και αυτός, ωσάν όλους εμάς. Μα και πως αλλιώς. Η χάρις μιας γαλής πάντα συντροφεύει την δημιουργία.
Στο ίδιο του το σπίτι είχε πολλές από αυτές. Δεν είναι και λίγες οι στιγμές που διέκοπτε γυρίσματα στις ταινίες του, για να φροντίσει και κάποια αδέσποτα. Και αυτό είναι αυταπόδεικτο. Μα το πιο σπουδαίο που σας λέγω, είναι μια από της πιο μαγικές και εμβληματικές σκηνές, στην την ιστορία του κινηματογράφου. Ποια είναι αυτή; Αμέσως μας έρχεται στο νου η ταινία «La Dolce Vita» (1960).
Αφιέρωμα: Οι γάτες του Φρέντι Μέρκιουρι
Η σκηνή-αριστούργημα
Στην ιστορία της έβδομης τέχνης, όπως και η εφτά ζωές μιας γάτας, κάτι. Τυχαίο; Ρώμη, Φοντάνα Ντι Τρέβι. Νύχτα μαγική, μυστηριώδης, μουσική. Ανίτα Έκμπεργκ, Μαρτσέλο Μαστρογιάνι.
Αφιέρωμα: O Χεμινγουέι και οι γάτες του
Η Ανίτα βρίσκει μια κατάλευκη γάτα. Η ίδια μια σκανδιναβή, αισθησιακή γυναίκα, αμέσως όμως ανταποκρίνεται και αγκαλιάζει το μικρό αυτό πλάσμα. Απ την άλλη ο Μαρτσέλο(ο ίδιος λάτρης… της γάτας), ο μεσογειακός αυτός γόης με το ιταλικό ταμπεραμέντο, δείχνει το πόσο ευαίσθητος μπορεί να είναι ένας τέτοιος άντρας.
SUPER SOS
To βιβλίο του Τσίτσου “Τσίτσος, η γάτα που μιλούσε πολύ” κυκλοφόρησε και η 1η Έκδοση κοντεύει να εξαντληθεί
Ενισχύστε τον Τσίτσο και τις 150 Τσιτσόγατες παραγγέλνοντάς το από ΕΔΩ
Αμέσως αντιδρά, ψάχνοντας κάτι να δώσει, λίγο γαλατάκι στο γατάκι. Η Ανίτα χορεύει με το γατάκι επάνω της. Ο ίδιος ο Φελίνι, εκτός σκηνής το φρόντιζε, για αυτό μην στεναχωριέστε που αυτό κλαίει. Όλα καλά. Η Ανίτα πλαισιώνεται πρώτη και μόνη της μέσα από τις στοές, με το λευκό γατάκι στο κεφάλι της. Η Ντίβα είναι μοναδική, σε μια μοναδική ατμόσφαιρα και εξερευνά με μαγεμένη ψυχή τα θαύματα της Ρώμης.
Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ της σκηνής στο σιντριβάνι, έχει έναν αφηγηματικό συμβολισμό της μαγείας όλης της “γλυκιάς ζωής”(La Dolce Vita) και έχει δύο βασικά στοιχεία αυτής: Όχι δεν είναι μόνο ο έρωτας, είναι το άσπρο ετούτο γατάκι και το γάλα. Και η σκηνή-αριστούργημα από την ταινία κορυφώνεται με το μπάνιο από της Ανίτα στη Φοντάνα Ντι Τρέβι. Ο Μαρτσέλο προσφέρει το γάλα στο γατάκι πριν μπει στα κρύα νερά του σιντριβανιού. “Μαρτσέλο, έλα εδώ!” λέει η Ανίτα. “Μα ναι, έχει δίκιο. Τα κάνω όλα λάθος τα κάνουμε όλα λάθος”. Θα μείνει η φράση στην αξιομνημόνευτη ετούτη σκηνή της έβδομης τέχνης.
Αφιέρωμα: Τι είπαν 25 διάσημοι για τη γάτα
Για το τέλος, θα παραθέσω, για τους λάτρεις αυτής τα λόγια του συγγραφέα Σέρτζιο Μπιάνκο, απ το βιβλίο Λογογένεση. “Από συμβολικής άποψης, αυτό που γινόταν τριγύρω απ το κεφάλι της Ανίτας, ήταν απλό και φυσικό, άσπρο, ΚΑΘΑΡΟ, παιδαριώδης, ενστικτώδης. Ζω, απροσδόκητα υπέροχα. Αν η ίδια σκηνή, είχε γυριστεί με το γατάκι στην αγκαλιά της Ανίτας, αντί στο κεφάλι, θα είχε χάσει τη μέθη της τρέλας και της ίδιας της ζωής. Ο Φελίνι, ο Δάσκαλος”.
Ο Φελίνι δημιούργησε αυτό το αριστούργημα με μια ελευθερία σκέψης και αγάπη για το ωραίο, τόσο ανεπανάληπτα. Και με μια γαλή στη κεφαλή, που τόσο λάτρεψε ο ίδιος. Τι πιο συμβολικό θα μπορούσε να υπάρξει;
Σημ. Τσίτσου: Γνωρίστε άλλους 15 διάσημους εραστές της γάτας ακριβώς ΕΔΩ!